צרו קשר
יש לכם שאלה? מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם.

    תחומי עיסוק

    דיני אינטרנט

    תחום דיני האינטרנט מתייחס למספר רב של חוקים ודינים שונים – כגון דיני זכויות יוצרים ודיני קניין רוחני ככלל, דיני הגנת פרטיות, דיני נזיקין ועוד. תחום זה דורש הבנה מעמיקה, לצד הכרת החקיקה והפסיקה, בארץ ובעולם, וכן יכולת לספק ללקוח ייעוץ ממוקד שצופה במידה רבה את פני העתיד בעולם דינאמי המשתנה לעיתים קרובות.

    זכויות יוצרים וקניין רוחני משרדנו מייצג ומסייע לבעלי זכויות יוצרים שזכויותיהן הופרו באופן מקוון, כמו גם במתן ייעוץ וסיוע משפטי לכל מי שנתבע בגין הפרת זכויות יוצרים. בנוסף, משרדנו מסייע לבעלי זכויות היוצרים להגן על זכויותיהם – בין אם באמצעות ייעוץ והכוונה משפטית ובין אם על-ידי רישום זכויות יוצרים במרשמים הרלוונטיים.

    מאגרי מידע והגנה על פרטיות כיום, חוקים הנוגעים לפרטיות מתמודדים עם אתגרים עצומים עקב התפתחויות טכנולוגיות מהירות המזמנות מידע אישי למרחב הציבורי, לצד נורמות חברתיות משתנות המאפשרות הצגת מידע פרטי ברשות הרבים.

    משרדנו מציע מגוון מלא של שירותים משפטיים בתחום זה, כולל רישום מאגרי מידע, הסכמי סודיות, תביעות בגין הפרת פרטיות, הגשת צווי מניעה למניעת פרסום מידע רגיש או דרישה להסרתו, ייעוץ למפרסמים לפני שחרור מידע בעל פוטנציאל רגיש ועוד.

    שמות מתחם (דומיין) שם מתחם הוא שם ייחודי המזוהה עם אתר או כתובת דוא"ל ספציפיים, ולשמות מתחם מסוימים יש ערך כלכלי רב. לדוגמה, שם הדומיין Business.com נרכש בכ- 7.5 מיליון דולר.

    על אף שלעיתים ניתן לבלבל בין השניים, שם מתחם אינו בהכרח סימן מסחר. סימן מסחר הוא סמל מילולי או גרפי, שנועד לזהות טובין או שירותים המוצעים על-ידי אדם או חברה.

    סביר להניח שבעלי סימני מסחר שרוצים לבנות אתר ירצו להשתמש בסימן המסחר כשם המתחם שלהם, ובעלי שמות מתחם ירצו לפעול באופן חופשי מבלי לחשוש מפגיעה בזכויות הקניין הרוחני, ולכן חשוב לערוך בחינה מקיפה הן של שמות מתחם והן של סימני מסחר, לאור החפיפה האפשרית בין השניים.

    רישומו של שם מתחם טומן בחובו מוקשים משפטיים ולא מעט אתגרים המובנים בתהליך עצמו, כגון סוגיות משפטיות הקשורות לסימני מסחר, עשיית עושר ולא במשפט, התחזות, התערבות לא הוגנת ועוד. לעיתים קרובות, בעלי סימני מסחר מבינים כי שם מתחם המכיל את הסימן המסחרי שלהם כבר נרשם כדומיין על-ידי גורם אחר או להיפך – בעל דומיין מגלה לאחר השקעה בפיתוח ושיווק אתר, כי הדומיין שלו הוא למעשה סימן מסחרי רשום של אחר. לעיתים, רישומו של דומיין שהוא סימן מסחר רשום נעשה בכוונה זדונית, במטרה "לרכוב" על המוניטין של מותג קיים, או מתוך כוונה להשתמש בו כאמצעי לחץ במו"מ למכירת הדומיין הרשום לבעל סימן המסחר.

    משרדנו מתמחה בפתרון סכסוכים סביב רישום שמות מתחם, בנוסף למתן ייעוץ מניעתי בשלבים הראשונים של מחקר ומציאת הדומיין וסימני המסחר העומדים לפני הרישום. יחד עם הניסיון הרב שלנו בתחום סימני המסחר ובתחומי פעילות הכוללים טכנולוגיות רשת, משרדנו מתאפיין ביכולת ייחודית לפתור סכסוכים בתחום במהירות וביעילות.

    חוזים מקוונים ההשפעה של חוזים מקוונים – אליהם אנו נכנסים על בסיס יומי ועליהם אנו חותמים – היא מרחיקת לכת היום, יותר מאי פעם.

    במקרים רבים, חוזים אינטרנטיים אלה נוטים להיות כלליים על מנת להתאים למצבים שונים, הם מנוסחים על מנת להתאים למגוון רחב של מוצרים או שירותים ומכוונים ללקוח לא ספציפי. חוזים אינטרנטיים נוטים להיות לא אישיים, ארוכים, וכתובים לעתים קרובות בשפה שאולי אינה שפת האם של הצרכן, כאשר בדרך כלל הם גם אינם ניתנים למו"מ. כל אלה עשויים להרתיע את הצרכן מלהעמיק בפרטים מחד ולחשוף את נותני השירותים לתביעות משפטיות שונות מנגד.

    משרדנו מתמחה בעריכת חוזים מקוונים שונים ומורכבים, עבור סוגים שונים של לקוחות – החל מהיזם הקטן, שעושה את צעדיו הראשונים בשוק, ועד למותגים בין-לאומיים ידועים.

    אנו יכולים לסייע לספקי השירות ליצור חוזים בהתאמה אישית המותאמים לצרכים הספציפיים של הלקוח, תוך עמידה בסטנדרטים החוקיים המותאמים למצבו.

    המומחים שלנו

    שאלות נפוצות

    מהם דיני אינטרנט?

    למעשה, דיני אינטרנט אינם מתייחסים לתחום משפטי אחד בלבד אלא למספר תחומים, כגון חוקי IP (במיוחד דיני זכויות יוצרים), דיני נזיקין, דיני הגנת הפרטיות ועוד.

    אחד האתגרים המשמעותיים ביותר בתחום זה הוא התפתחות הטכנולוגיה, המעלה שאלות חדשות מדי יום, איתן נאלצים בתי המשפט להתמודד, מכיוון שלא תמיד יש למחוקק אפשרות לעמוד בקצב זה.

    מה הן הפרות הקניין הרוחני הנפוצות ביותר באינטרנט?

    הפרות זכויות הקניין הרוחני הנפוצות ביותר אונליין הינן הפרות של זכויות יוצרים, סימני מסחר ועיצובים, וזאת עקב המעבר לעולם הדיגיטלי אשר שינה את כללי המשחק. כמו כן, “אשם תורם” להפרות אונליין ניתן למצוא בחוסר ההבנה ו/או הידיעה של המשתמשים, כך שלמעשה פעמים רבות, זכויות קניין רוחני מופרות ללא כוונה או ידיעה של המפרים עצמם.

    למה עליי לשים לב מבחינה חוקית- משפטית כאשר אני בונה אתר?

    כמובן שחשוב לפנות לעורך-דין בכדי לקבל ייעוץ ספציפי בהתאם לאתר הספציפי שלכם, אבל אנו נתייחס לנושאים החשובים הרלוונטיים כמעט לכל אתר:

    1. חוקיות תחום העיסוק של האתר – במדינת ישראל למשל, הקמת אתר הימורים נחשב לעבירה פלילית ואסור על פי חוק;
    2. חוקיות שם המתחם של האתר – יש לוודא שלא מדובר בהפרת סימן מסחר או זכות יוצרים כלשהם. כמו כן, חשוב לחשוב קדימה מבחינת יכולת ההגנה המשפטית שלכם – בחירה בשם גנרי יכולה להקשות עליכם מאוד להגן עליו מבחינה משפטית;
    3. תקנון, מדיניות פרטיות והצהרת נגישות – כולם צריכים להיות מותאמים לאופי פעילות האתר ולקחת בחשבון את החשיפות המשפטיות האפשריות;
    4. זכויות יוצרים וזכויות קניין רוחני אחרות – לכל אתר ישנם תכנים שונים כגון טקסטים, תמונות, קטעי וידאו, עיצובים ועוד. כל אלו יכולים להיחשב ליצירות מקוריות הזכאיות להגנת זכות יוצרים/הגנת דיני עיצובים/דיני סימני מסחר, ועל כן, במידה ואינכם בעלי הזכויות בתוצרים אלו חשוב מאוד לוודא אם, איך ואיזה שימוש אתם רשאים לעשות בתכנים;
    5. חוק הגנת הצרכן – מטרתו של החוק היא להגן על הצרכן מפני מעשי מרמה, הטעיה ועושק, תוך  שקיפות ומתן אינפורמציה הכרחית על פרטי העסקה ו/או הפעילות;
    6. הסכמים מול נותני שירותים וספקים – בניית אתר האינטרנט צריכה להיות מגובה בהסכמים ברורים ומסודרים מול כל נותני השירותים והספקים של האתר, כגון מתכנתים, מעצבים, כותבים ועוד;
    7. לשון הרע – חוק איסור לשון הרע מגדיר “לשון הרע” כדבר שפרסומו עלול להשפיל אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג מצידם, או לבזות אדם בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסות לו. כללי לשון הרע חלים גם באינטרנט;
    8. קביעת הסמכות המשפטית לדון בסכסוך משפטי – היות ומרבית אתרי האינטרנט אינם מוגבלים לטריטוריה אחת בלבד אלא פתוחים לגולשים מרחבי העולם, חשוב מאוד להבין נושא זה, וכן להתייחס אליו גם בהסכמי האתר.

    מאמרים רלוונטיים

    עו"ד מיכל לוצאטו – בהרצאה על זכויות יוצרים בבית הספר לצילום גליץ
    עו"ד מיכל לוצאטו, ראש תחום זכויות היוצרים בקבוצה וצלמת מקצועית בעצמה, מרצה בבית הספר לצילום "גליץ" על זכויות יוצרים לצלמים ונוגעת בנושאים הבוערים - מה זה קניין רוחני? מה זה שימוש הוגן? מה צריך לדעת לפני שמגישים תביעה? ועוד.
    קרא עוד...
    מה גבול האחריות של פייסבוק ודומותיה לפרסומים והפרות קניין רוחני בהן?
    בפסק דין שנתן בעניין זוהר נגד פייסבוק ואח' בית המשפט מבהיר כי פייסבוק יכולה להיות אחראית להפרת זכויות קניין רוחני המבוצעות בפלטפורמה שלה. כעת עולה השאלה האם המשמעות היא החלת אחריות רחבה יותר על פייסבוק? והאם...
    קרא עוד...
    "לחיות את החזון" הפודקסאט של ד"ר אסתר לוצאטו ברדיוס 100FM על טכנולוגיה, אנשים וחברה. לפרקים המלאים:
    האזינו לכל הפרקים של "לחיות את החזון" - הפודקאסט של ד"ר אסתר לוצאטו ברדיוס 100FM.הפודקאסט עוסק באנשים שעומדים מאחורי יוזמות טכנולוגיות שהשפיעו על החברה או על סקטורים מסוימים, ושינו את חייהם ויתמקד ב"אני מאמין" של היזמים שהצליחו להגיע לחזון שלהם, באמצעות פיתוחים טכנולוגים, או בהגשמת מטרות חברתיות בעזרת טכנולוגיה. .
    קרא עוד...

    אתר זה משתמש בעוגיות בכדי לשפר את ביקורך ולספק לך מידע המותאם לתחומי העניין שלך. למידע נוסף על השימוש שלנו בעוגיות, עיין בהודעת הפרטיות שלנו.

    לא מסכימ/ה