צרו קשר
יש לכם שאלה? מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם.

    תחומי עיסוק

    הארכת תוקף פטנטים (PTE)

    תקופת ההגנה המוענקת לפטנט "רגיל" הינה כ-20 שנה, אך בכל הנוגע למוצרים רפואיים, תרופות ומכשור רפואי, ניתן, במקרים מסוימים, להאריך תקופה זו עד חמש שנים נוספות. תוקף פטנטים קיים אצל כל פטנט בכל תחום.

    קבלת צו הארכת תוקף הפטנט – PTE (patent term extension) היא לעיתים קרובות עניין מאתגר, שכן התנאים שקובעים האם פטנט זכאי להארכת תקופתו הם מורכבים ומעלים שאלות מקצועיות סבוכות, זאת לצד הנטייה של חברות גנריות לערער על הוצאת צווי PTE, כאשר לעיתים מקרים אלה מגיעים עד לפתחו של בית המשפט העליון במקרים בהם הצדדים ערערו על ההחלטה. תוקף פטנטים הוא דבר שלא מבצעים בו שינויים בקלות.

    בישראל, המסגרת החוקית להארכת תוקף הפטנט מסובכת וההוראות בנושא זה שונו מספר פעמים בעשור האחרון. הוצאת צו PTE ישראלי מושפעת הן מאישור השיווק של התרופה, והן מהנפקת צווים מקבילים במדינות אחרות (PTE ו/או SPC, בהתייחס לארה"ב וחמש מדינות אירופיות). חישוב תקופת הארכת תוקף הפטנט במסלול ה-PTE הישראלי לוקח בחשבון את התקופות המנויות בצווי ה-PTE וה-SPC הרלוונטיים ותאריך פקיעת תוקף הצו יושפע ממעמדם. 

    משרדנו, הפועל לצד צוות עורכי הפטנטים המנוסה והמקצועי של הקבוצה, מתמחה בליטיגציית PTE והוא בעל ניסיון רב במקרים חשובים ומורכבים ביותר של הארכת תוקף פטנטים.

    על לקוחותינו נמנות רבות מחברות התרופות והמכשור הרפואי הרב-לאומיות המובילות בעולם, אותן אנו מייצגים במקרים בולטים של הארכת תוקף פטנט, זאת בנוגע לתרופות מסחריות חשובות, מוצרים תרופתיים ומכשירים רפואיים.

    אנו מבינים לעומק את הנושאים הכרוכים בהליך הארכת תוקף פטנט, ולכן אנו מסייעים ללקוחותינו לנווט בבטחה את דרכם במסלול להארכת תוקף הפטנט, תוך נקיטת כל הצעדים הדרושים להבטחת מטרה זו, כולל במקרים המגיעים להתדיינות משפטית. הובלנו בהצלחה הליכי ליטיגציה רבים שהביאו בסופו של דבר להארכת תוקף הפטנט של תרופות מסחריות חשובות, שסיפקה להן הגנה יעילה מעבר לתקופת הפטנט הרגילה.

    שאלות נפוצות

    מהי הארכת תוקף פטנטים (PTE)?

    הארכת תוקף פטנט (PTE) היא כלי המאפשר את הארכת הפטנט מעבר לתקופה הקבועה בחוק של 20 שנה. הארכת תוקף פטנט היא אופציונלית רק למקרים ספציפיים בתחום התרופות והמכשירים הרפואיים, ומטרתה לפצות את בעל הפטנט על תקופת האישור הארוכה הקיימת בתחום זה.

    מהי תקופה תוקף הפטנט המקסימלית?

    תקופת ההגנה המקסימלית שיכולה להיות לפטנט היא 25 שנים, אך בדרך כלל, התקופה קצרה יותר, מכיוון שישנם גורמים המשפיעים על הארכת תקופת הפטנטים, כגון הארכות בתחומי שיפוט אחרים (ארה”ב, איטליה, גרמניה, ספרד, צרפת ובריטניה) ותאריך אישור השיווק במדינות אלה שהוזכרו.

    אילו תעשיות יכולות להינות מהארכת תוקף פטנט (PTE)?

    הארכת תוקף פטנט (PTE) אינה רלוונטית לכל הענפים, אלא רק לענף הרפואה והפארמה, וניתן לאשר אותה רק לתרופות חדשות (חומר פעיל) ולציוד רפואי הדורש רישוי. מכיוון שקיימת תקופת אישור ארוכה בתחום זה, הארכת תוקף הפטנט אמורה לפצות את בעל הפטנט על תקופת ההמתנה.

    מאמרים רלוונטיים

    "לחיות את החזון" הפודקסאט של ד"ר אסתר לוצאטו ברדיוס 100FM על טכנולוגיה, אנשים וחברה. לפרקים המלאים:
    האזינו לכל הפרקים של "לחיות את החזון" - הפודקאסט של ד"ר אסתר לוצאטו ברדיוס 100FM.הפודקאסט עוסק באנשים שעומדים מאחורי יוזמות טכנולוגיות שהשפיעו על החברה או על סקטורים מסוימים, ושינו את חייהם ויתמקד ב"אני מאמין" של היזמים שהצליחו להגיע לחזון שלהם, באמצעות פיתוחים טכנולוגים, או בהגשמת מטרות חברתיות בעזרת טכנולוגיה. .
    קרא עוד...
    ״המשאב החשוב והיקר ביותר כיום הוא החדשנות הטכנולוגית״- ראיון של ד"ר אסתר לוצאטו לישראל דיפנס
    בשיחה עם ישראל דיפנס, שוטחת ד״ר אסתר (אתי) לוצאטו דוגמאות לפתרונות טכנולוגיים של התעשייה הביטחונית שהוסבו לעולם הרפואה בזמן מגפת הקורונה, מסבירה מהם העוגנים שבונים את האקוסיסטם הטכנולוגי הייחודי של ישראל, וגם מזכירה למה הגנה בפטנט היא כל כך קריטית
    קרא עוד...
    הקניין הרוחני מגיע לצפון – קבוצת לוצאטו פתחה סניף צפוני בקריית שמונה
    מרכז החדשנות של אראל מרגלית בקרית שמונה יאכלס סניף חדש של קבוצת לוצאטו שמתמחה בקניין רוחני, ותציע ליווי בתחום לחברות וסטארטאפים מתחום טכנולוגיות המזון והחקלאות
    קרא עוד...

    אתר זה משתמש בעוגיות בכדי לשפר את ביקורך ולספק לך מידע המותאם לתחומי העניין שלך. למידע נוסף על השימוש שלנו בעוגיות, עיין בהודעת הפרטיות שלנו.

    לא מסכימ/ה