צרו קשר
יש לכם שאלה? מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם.

    תחומי עיסוק

    מסחור ורישוי קניין רוחני

    מסחור קניין רוחני הוא תהליך של הוצאת נכסי הקניין הרוחני שלך לשוק ויצירת זרם הכנסות חדש באמצעותם אם באופן עצמאי, אם באמצעות שותפויות, ואם באמצעות שילוב של השניים. 

    במילים אחרות, זכויות קניין רוחני יכולות להועיל לבעליהם לא רק כאשר הם מממשים אותן ישירות, אלא גם על-ידי יצירת שיתופי פעולה עם גורמים אחרים שיכולים להפיק תועלת מהם, על-ידי מכירת זכויות לצדדים שלישיים לשימוש בזכויות קניין רוחני אלה ובאמצעות ניסיון למנף אותן בתחומים שמחוץ לפעילותם הישירה של הבעלים. 

    בנוסף ליצירת זרם הכנסות חדש, מסחור זכויות קניין רוחני יכול לייעל את הפעילות העסקית ולאפשר לך להתמקד בהיבטים הרווחיים של העסק שלך.

    רישיון שימוש בקניין הרוחני (Licensing) היא אחת הדרכים היעילות ביותר לפיתוח עסק, מכיוון שהוא מאפשר, בתנאים מסוימים, לייצר רווח מנכסי חברות אחרות, כגון פטנטים, סימני מסחר, זכויות יוצרים, עיצובים וזכויות קניין רוחני אחרות. לדוגמא, יבואן רשמי ובלעדי של חברת מכשור רפואי בין-לאומית, יכול למכור מוצרים בלעדיים המוגנים בפטנטים ולקבל אחוז מההכנסות מהמוצרים הנמכרים ברישיון בלעדי זה, וכך להשיג לא רק רווח בפועל, אלא גם להשיג יתרון משמעותי בשוק המקומי.

    בתהליך המסחור של נכסי קניין רוחני ויצירת הכנסות מהם, חשוב לשמור ולהגן לא רק על האינטרסים המסחריים, אלא גם על זכויות השימוש והבעלות בקניין הרוחני. אנו מסייעים ללקוחותינו בכל תהליך מסחור הקניין הרוחני, מפקחים ומובילים את ההתהליך ואת גיבוש ההסכמות החוזיות הדרושות כדי להשיג בהצלחה את אבני הדרך והמטרות המסחריות של לקוחותינו. משרדנו מייצג ומייעץ בתהליכי מסחור בעלי זכויות הנותנים רישיון שימוש לאחר, וגם צדדים המעוניינים לקבל רישיון, בגיבוש העסקה, ניהול המו"מ, עריכה וביצוע של הסכמי רישוי של קניין רוחני וכן עוסק בביצוע בדיקות נאותות נלוות במידת הצורך.

    לקוחותינו כוללים הן חברות סטארט-אפ קטנות והן תאגידים רב-לאומיים, הפועלים במגוון תחומים, החל מתעשיות טכנולוגיות וכלה במותגי אופנה עילית, הזקוקים לסיוע במסחור הקניין הרוחני שלהם או בקבלת רישיון הנוגע לנכסי הקניין הרוחני של גורמים אחרים. המומחיות של עורכי הדין שלנו, המתמחים בביצוע עסקאות קניין רוחני ופועלים בשיתוף עם עורכי הפטנטים של הקבוצה, מבטיחה כי כל ההיבטים הרלוונטיים מכוסים כדי ליצור סביבה חוזית אופטימלית המתאימה לצרכי הלקוח.

    המומחים שלנו

    שאלות נפוצות

    כיצד אוכל להפיק ערך כספי מהקניין הרוחני שבבעלותי?

    שלושת האפיקים הנפוצים להפקת ערך כספי מזכויות קניין רוחני הינם על ידי ייצור ו/או מכירות של המוצרים או השירותים הנובעים מן הזכויות באופן עצמאי או בשיתוף פעולה עם אחרים, הענקת רישיונות לשימוש בזכויות הקנין הרוחני לאחרים בתמורה לתשלום תמלוגים או תשלומים אחרים, או מכירת זכויות הקניין הרוחני לאחר.

    מה הוא מסחור של קניין רוחני?

    מסחור קניין רוחני הינו מונח בו נעשה שימוש ככלל לתיאור פעולות הננקטות על ידי בעלים של זכויות קניין רוחני למטרת הפקת ערך כספי מן הזכויות האמורות.

    מה הוא רישוי של קניין רוחני?

    רישיון בקניין רוחני הינו התקשרות עסקית אשר במסגרתה הבעלים של זכויות קניין רוחני מעניק לגורם עסקי אחר זכויות מוגבלות ומסוימות למסחור הקניין הרוחני או שימוש אחר בו, בכפוף לתנאים מסוימים ומוסכמים, לרבות לעניין השימושים המותרים, התחום הגיאוגרפי המותר, היכולת להעביר הרישיון לאחרים, תשלום תמלוגים ותמורה אחרת, אבני דרך ויעדי מכירות ותמלוגים שנתיים מינימליים.

    מאמרים רלוונטיים

    עו"ד מיכל לוצאטו – בהרצאה על זכויות יוצרים בבית הספר לצילום גליץ
    עו"ד מיכל לוצאטו, ראש תחום זכויות היוצרים בקבוצה וצלמת מקצועית בעצמה, מרצה בבית הספר לצילום "גליץ" על זכויות יוצרים לצלמים ונוגעת בנושאים הבוערים - מה זה קניין רוחני? מה זה שימוש הוגן? מה צריך לדעת לפני שמגישים תביעה? ועוד.
    קרא עוד...
    איך להגן על הסודות שלך? החשיבות של הסכם סודיות
    הסכם סודיות הינו מסמך חוזי מחייב, הנחתם בין שני צדדים או יותר, שמטרתו הגנה על מידע סודי של אחד או יותר מהצדדים, מפני הפצה, חשיפה או שימוש לא חוקיים במידע.מעבר להגדרה המשפטית היבשה, כדאי לזכור...
    קרא עוד...
    רישיון (LICENSE) ככלי למסחור קניין רוחני
    בתהליך של מסחור קניין רוחני, אנו למעשה מוציאים את נכסי הקניין הרוחני לשוק ויוצרים בעזרתם זרם הכנסות חדש. כך, זכויות קניין רוחני עשויות לספק לבעליהן תועלת מעבר למימוש ישיר של הזכויות, וזאת על ידי שיתוף...
    קרא עוד...

    אתר זה משתמש בעוגיות בכדי לשפר את ביקורך ולספק לך מידע המותאם לתחומי העניין שלך. למידע נוסף על השימוש שלנו בעוגיות, עיין בהודעת הפרטיות שלנו.

    לא מסכימ/ה