צרו קשר
יש לכם שאלה? מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם.

    תחומי עיסוק

    אסטרטגיית קניין רוחני

    כאשר ניגשים לבחור את ההגנה הטובה ביותר האפשרית על הקניין הרוחני, ישנם היבטים אסטרטגיים שונים שיש לקחת בחשבון. 

    גיבוש אסטרטגיית קניין רוחני כבר בשלבים המוקדמים של המיזם הוא עניין קריטי, הן מבחינת ההבנה מהם נכסי הקניין הרוחני, הקיימים או הפוטנציאליים, הראויים להגנה, כמו גם הימנעות ככל האפשר מהפרת זכויות קניין רוחני של צד שלישי. בנוסף, שלב זה של גיבוש אסטרטגיית הקניין הרוחני צריך להיות חלק בלתי נפרד מגיבוש התוכנית העסקית של המיזם ועליו לקחת בחשבון גם את תזרים המזומנים של החברה. ניתן לגבש אסטרטגיה כללית עבור החברה, כמו גם עבור מוצרים ספציפיים הדורשים התייחסות פרטנית.

    אסטרטגיית קניין רוחני עם לוצאטו

    כחלק משירות זה, משרדנו בוחן את המיזם וממפה זכויות ונכסי קניין רוחני קיימים ופוטנציאליים, כגון פטנטים, זכויות יוצרים, עיצובים וסימני מסחר. שלב בחינת הזכויות, נעשה תוך בחינת המערכת החוזית הקיימת – למשל, בין החברה לעובדיה, או בינה לבין ספקי שירותים שונים – על מנת להבטיח כי ניתן מענה הולם לשמירת זכויות הקניין הרוחני של המיזם ולצרכיו.

    אסטרטגיית קניין רוחני צריכה להתפתח באופן רציף בהתאם לפעילות החברה ולסביבה התחרותית בה היא פועלת. היא גם צריכה להיות מותאמת באופן פרטני למטרות וליכולות של כל לקוח. במקרים בהם לקוחותינו פועלים תחת תקציב מוגבל, למשל בשלבים של לפני גיוס כספים, אנו עוזרים להם לתעדף את ההגנה על זכויות הקניין הרוחני השונות בהתאם לדחיפות המקרה.

    משרדנו מתמחה בגיבוש אסטרטגיות קניין רוחני למגוון רחב של לקוחות בתחומים שונים, כגון מיזמי היי-טק, חברות רב-לאומיות, מוסדות אקדמיים, יזמים ועוד. משרדנו עובד יחד עם הצוות המקצועי של משרד עורכי הפטנטים של הקבוצה, לוצאטו את לוצאטו, ומספק נקודת מבט רב-תחומית ללקוחותינו.

    המומחים שלנו

    שאלות נפוצות

    מהי אסטרטגיית קניין רוחני?

    אסטרטגיית קניין רוחני מסייעת ללקוחות לנהל את נכסי הקניין הרוחני שלהם, הכוללים לרוב פטנטים, עיצובים, סימנים מסחריים, סודות מסחריים, וזכויות יוצרים – באופן שמתיישב עם האסטרטגיה העסקית הכוללת שלהם והיעדים שהציבו לעצמם. 

    גיבוש אסטרטגיית IP צריך להיעשות כבר בשלבים המוקדמים של חיי המיזם, וזאת על מנת להבין מהם נכסי ה-IP הקיימים/הפוטנציאליים הראויים להגנה. כמו כן, אסטרטגיית IP עוזרת להימנע (ככל הניתן) מהפרת זכויות של צדדים שלישיים.

    מדוע יש לגבש אסטרטגיית קניין רוחני מהיום הראשון של המיזם?

    אסטרטגיית קניין רוחני צריכה להתגבש כבר בתחילת חיי המיזם, וזאת בכדי למפות את נכסי הקניין הרוחני הקיימים והפוטנציאליים, הראויים להגנה. בנוסף, אסטרטגיית קניין רוחני טובה יכולה לצמצם משמעותית את החשיפה המשפטית בכל הנוגע להפרת זכויות של צדדים שלישיים.

    כמו כן, על מנת למשוך משקיעים רציניים, על היזמים/החברה להציג בפניהם יכולת חשיבה וניתוח לטווח ארוך, הן בפן העסקי, הן בפן התזרימי והן בפן המשפטי. מעבר לרצינות ולרושם שנוצר מול המשקיעים, אסטרטגיה זו היא בעלת ערך של ממש עבור החברה, אשר יכול להיות מתורגם גם להגדלת שווי החברה, עקב מיפוי נכון של נכסי קניין רוחני.

    תכנון נכון של אסטרטגיית קניין רוחני אשר הולכת יד ביד עם האסטרטגיה העסקית של המיזם, יכול לחסוך כסף מצד אחד, להגדיל נכסים רווחים מצד שני ולמשוך משקיעים לחברה מצד שלישי.

    כיצד אסטרטגיית קניין רוחני יכולה לחסוך בעלויות?

    בעת תכנון אסטרטגיית קניין רוחני יש למפות את כל נכסי הקניין הרוחני של החברה, אלו הקיימים, ואלו העתידים להיווצר.

    לאחר מכן, יש לבחון את האסטרטגיה העסקית של החברה, יחד עם התזרים אשר עומד לרשותה.

    מיפוי נכון של כלל נכסי הקניין הרוחני של החברה יחד עם בחינה מדוקדקת של יעדי החברה והשוק אליה היא מכוונת הוא הבסיס לתיעדוף תזרימי בכל הנוגע למשאבים המוקצים לשם פיתוח והגנה על נכסי קניין רוחני.

    כמו כן, ביצוע בדיקת חופש פעולה, אשר בודקת “סכנות” להפרת זכויות קניין רוחני של צדדים שלישיים, בהחלט יכולה להיכלל בשלב זה.

     

    כך למשל, חברה טכנולוגית תעדיף להשקיע ראשית כספים בביצוע סקר פטנטים במדינות הרלוונטיות לשווקים שלהם, על מנת להבין אילו פטנטים מעניקים לה את היתרון המשמעותי ביותר בשוק, ורק לאחר מכן תתקדם לשלב רישום הפטנט. אילו החברה לא הייתה משקיעה משאבים בסקר הפטנטים, ייתכן והייתה בוחרת להגיש יותר בקשות פטנט ביותר מדינות, דבר אשר היה עולה לה בסופו של דבר, יותר כסף.

     

    כמו כן, חברה שלא מבצעת בדיקת חופש פעולה יכולה לשווק מוצר אשר בסופו של דבר יפר זכויות של צדדים שלישים, יחשוף אותה משפטית ויעלה לה הרבה כסף, בין אם בתשלום פיצויים ובין אם בניהול הליכים משפטיים.

    מאמרים רלוונטיים

    עו"ד מיכל לוצאטו – בהרצאה על זכויות יוצרים בבית הספר לצילום גליץ
    עו"ד מיכל לוצאטו, ראש תחום זכויות היוצרים בקבוצה וצלמת מקצועית בעצמה, מרצה בבית הספר לצילום "גליץ" על זכויות יוצרים לצלמים ונוגעת בנושאים הבוערים - מה זה קניין רוחני? מה זה שימוש הוגן? מה צריך לדעת לפני שמגישים תביעה? ועוד.
    קרא עוד...
    רישיון (LICENSE) ככלי למסחור קניין רוחני
    בתהליך של מסחור קניין רוחני, אנו למעשה מוציאים את נכסי הקניין הרוחני לשוק ויוצרים בעזרתם זרם הכנסות חדש. כך, זכויות קניין רוחני עשויות לספק לבעליהן תועלת מעבר למימוש ישיר של הזכויות, וזאת על ידי שיתוף...
    קרא עוד...
    "לחיות את החזון" הפודקסאט של ד"ר אסתר לוצאטו ברדיוס 100FM על טכנולוגיה, אנשים וחברה. לפרקים המלאים:
    האזינו לכל הפרקים של "לחיות את החזון" - הפודקאסט של ד"ר אסתר לוצאטו ברדיוס 100FM.הפודקאסט עוסק באנשים שעומדים מאחורי יוזמות טכנולוגיות שהשפיעו על החברה או על סקטורים מסוימים, ושינו את חייהם ויתמקד ב"אני מאמין" של היזמים שהצליחו להגיע לחזון שלהם, באמצעות פיתוחים טכנולוגים, או בהגשמת מטרות חברתיות בעזרת טכנולוגיה. .
    קרא עוד...

    אתר זה משתמש בעוגיות בכדי לשפר את ביקורך ולספק לך מידע המותאם לתחומי העניין שלך. למידע נוסף על השימוש שלנו בעוגיות, עיין בהודעת הפרטיות שלנו.

    לא מסכימ/ה