צרו קשר
יש לכם שאלה? מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם.

    התמחויותיו של עורך דין זכויות יוצרים, דיני תקשורת ודיני אינטרנט במשרדנו

    משרד עורכי הדין שלנו מתמחה בדיני הקניין הרוחני (דיני הכוללים לדוגמה – סימני מסחר, זכויות יוצרים, פטנטים ועוד) לצד תחומי עיסוק נוספים.

    עולם הקניין הרוחני יחד עם דיני תקשורת ודיני אינטרנט  – הינו עולם מקצועי הדורש הבנה וירידה לפרטים, הכרת הפסיקה והחקיקה מכל רחבי העולם ויכולת לספק ללקוח ייעוץ צופה פני עתיד בעולם שמתעדכן באופן תדיר.

    מוזמנים לקרוא עוד על תחומי עיסוקיו של עורך דין זכויות יוצרים העוסק בקניין רוחני, דיני תקשורת ודיני אינטרנט, נקודות ההשקה עם  דיני הקניין הרוחני, דיני זכויות היוצרים, קניין רוחני ופטנטים ועוד – במאמר זה.

    הגנה, הפרה ואכיפה של זכויות יוצרים

    עולם דיני זכויות היוצרים, השייך לעולם דיני הקניין הרוחני, הינו תחום מלא ומרתק, וטומן בחובו סוגים שונים ומרובים של יצירות.

    בין היצירות אשר יכולות להיות ראויות להגנה של דיני זכויות יוצרים ניתן למצוא אפליקציות, שירים, סרטים, טבלאות, צילומים, ציורים, ספרים, כתבות, תוכנות מחשב ועוד.

    בייחוד בעידן האינטרנט, זכויות יוצרים (יחד עם זכויות קניין רוחני נוספות) הולכות ותופסות מקום משמעותי בחיינו, בעיקר במרחב האינטרנטי, בו קיימות יצירות רבות והפרות רבות של זכויות יוצרים.

    בעידן שכל אחד מאיתנו הוא יוצר, עולות שאלות רבות באופן יומיומי – כגון: מהי זכות יוצרים? מה משך זכות היוצרים? על מה ניתנת זכות יוצרים? מהי זכות מוסרית? מה התנאים שצריכים להתקיים כדי שאוכל לזכות בהגנת זכות יוצרים? על מה אין זכות יוצרים? מה הסעדים בגין הפרת זכויות יוצרים? למי בעלות בזכות יוצרים?

    אכן, העולם המורכב של זכויות היוצרים מזמן שאלות רבות אשר מטרידות יוצרים רבים מדי יום ולכן לעיתים הם נעזרים בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום זכויות היוצרים.

    עורכי הדין ממשרד עורכי הדין שלנו, מייצגים ומסייעם לבעלי זכויות יוצרים אשר זכות היוצרים שלהם הופרה, וכן מעניקים ייעוץ וליווי משפטי למי שנתבע בגין הפרת זכות יוצרים.

    כמו כן, אנו דואגים כי לקוחותינו יהיו מעודכנים בעדכוני החקיקה האחרונים, למשל תיקון מס' 5 של חוק זכות יוצרים, שתוקן לאחרונה וחוקים נוספים אשר משיקים לעולם זכויות היוצרים וחשוב להכיר.

    כמו כן, משרד עורכי הדין שלנו מסייע לבעלי זכויות היוצרים להגן על זכותם בין אם בדרך של ייעוץ משפטי והכוונה ובין אם בדרך של רישום זכויות היוצרים במרשמים הרלוונטיים.

    מאגרי מידע והגנת הפרטיות

    תחום הגנת הפרטיות עומד כיום בפני אתגרים משפטיים רבים, וזאת בין היתר, עקב התפתחות הטכנולוגיה אשר מעודדת שיתוף מידע אישי תוך כדי שינוי הנורמות החברתיות בנוגע לחשיפת מידע אישי ברבים.

    סוגיית הזכות לפרטיות מעוגנת בחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981, אשר קובע כי הפגיעה בפרטיות הינה עוולה אזרחית, אשר בגינה ניתן להגיש תביעת פיצוי נזיקית, וכן קובע כי הפגיעה בפרטיות יכולה לעלות עד כדי עבירה פלילית, אשר עונשה המקסימלי הינו 5 שנות מאסר.

    כמו כן, חוק זה מסדיר את דרכי פעילותם ורישומם של מאגרי מידע המכילים נתונים אישיים ורגישים.

    עורכי הדין ממשרד עורכי הדין שלנו מעניקים סיוע משפטי מקיף בתחום זה, לרבות בנושאים הבאים: רישום מאגרי מידע, הסכמי סודיות, הגשת תביעות בגין הפרת הזכות לפרטיות, הגשת בקשות לצווי מניעה למניעת פרסום/הסרת פרסום מידע רגיש, ייצוג בהליכים משפטיים לרבות הגשת קובלנות פליליות וכן התגוננות בפני תביעות הפרה, ייעוץ ומתן חוות דעת למפרסמים טרם פרסום מידע רגיש על ידם, תביעות הנוגעות לתחום הגנת הפרטיות ועוד.

    שמות מתחם (דומיינים)

    עולם שמות המתחם הוא דינאמי ומאתגר וטומן בחובו היבטים משפטיים רבים, כגון: דיני סימני מסחר, עשיית עושר ולא במשפט, גניבת עין, הטעיית צרכנים, התערבות בלתי הוגנת ועוד.

    פעמים רבות בעלי סימני מסחר רשומים מגלים כי דומיין המכיל את סימן המסחר שלהם כבר נרשם על ידי אחר, או לחילופין בעל דומיין מגלה, לאחר שהשקיע ופיתח את אתרו, כי אותו דומיין שרשם מהווה סימן מסחר רשום של אחר. 

    לעיתים רישום הדומיין מתבצע בחוסר תום לב מתוך כוונה לסחור באותו דומיין, אשר מהווה נכס בעל ערך לבעל סימן המסחר.

    משרד עורכי הדין שלנו מתמחה ברישום, הגנה ופתרון סכסוכים הנוגעים לשמות מתחם, ומשלב ידע וניסיון ארוכי שנים בתחום זה כחלק מתחומי הקניין הרוחני, תוך התמחות ספציפית בסימני מסחר, הכוללת בין היתר רישום סימני מסחר והגנה על סימני מסחר ועל שמות מתחם.צפו בסרטון על הנושא הזה

    חוזים צרכניים מקוונים

    עם התפתחות האינטרנט והפיכתו לאחד הכלים המסחריים הנפוצים בעולם, עולם החוזים המקוונים הולך ותופס נפח גדול בחיי היומיום של כולנו, כאשר היקפי המסחר המקוון רק הולכים וגדלים.

    המציאות הכלכלית, החברתית והתרבותית החדשה שנוצרה לאור הממשק האינטרנטי המסחרי, דורשת כלים משפטיים ייחודיים אשר מטרתם לאזן בין אינטרס הצרכן ואינטרס המוכר. 

    לעיתים רבות מתעוררות שאלות בדבר מקום ואופן כריתת החוזה ומהו הדין הראוי שיחול. 

    פעמים רבות מדובר בחוזים אחידים, אשר נוסחו ע"י מעניק השירות/המוכר והמיועדים להתקשרויות רבות מול אנשים רבים. 

    הבעייתיות בחוזים מסוג זה, היא שבדרך כלל מדובר בחוזה עליו לא ניתן להתמקח. 

    כמו כן, פעמים רבות מדובר במסמך ארוך אותו הצרכן כלל לא טורח לקרוא או שאינו בעל ידע מספק על מנת להבין את משמעותו המלאה, במיוחד כאשר מדובר בהסכם אשר אינו כתוב בשפת האם של הצרכן.

    משרד עורכי הדין שלנו מסייע הן לנותני השירות/המוכרים לנסח הסכמים אלו בהתאם לסטנדרטים המשפטיים הראויים, והן מעניק ליווי משפטי לצרכנים אשר זקוקים לייעוץ בתחום זה, הכולל לעיתים צורך בידע נרחב בדיני הקניין הרוחני.

    אתרי אינטרנט ואפליקציות

    לעיתים ההבחנה בין אתר אינטרנט ואפליקציה מיטשטשת לאור השימוש המקביל שעושים בעלי האתרים והאפליקציות בשני כלים אלו. 

    פעמים רבות האפליקציה משמשת כתחליף לאתר, או לחילופין האתר המותאם משמש כתחליף לאפליקציה. עקב זאת, קיימים מאפיינים משותפים רבים לשני כלים אלו, אשר מצריכים התייחסות משפטית. 

    משרד עורכי הדין שלנו מלווה את היזם מהשלב הראשוני ביותר (ויש שיאמרו החשוב ביותר) – שלב הרעיון. בשלב זה חשוב מאוד לדעת מהן דרכי ההגנה האפשריות העומדות לרשות בעל האתר/האפליקציה. למשל, בעזרת זכויות יוצרים או הגנות אחרות של דיני הקניין הרוחני.  

    כמו כן, משרד עורכי הדין שלנו מעניק ייעוץ בתחום דיני האינטרנט, קניין רוחני וזכויות היוצרים ומתמחה בניסוח הסכמים ומסמכים משפטיים חיוניים כגון: הסכמי סודיות- מותאמים לצרכיו האישיים של הלקוח, הסכמים למתן שירותים (למשל, בין היזם והחברה לפיתוח האתר/האפליקציה), מסמכי הצהרת פרטיות ותנאי שימוש/תקנון ועוד, תוך בניית אסטרטגיית הגנה על הקניין המוחשי והקניין הרוחני של הלקוח, בין היתר באמצעות רישום זכויות יוצרים, סימני מסחר ושמות מתחם, ופתרון סכסוכים בתחומים אלו.

    שאלות ותשובות נפוצות

    מה כולל תחום דיני האינטרנט?

    דיני אינטרנט למעשה הם שילוב של מספר תחומים משפטיים ולא תחום בודד. תחומים אלה לוקחים בחשבון דיני קניין רוחני ובפרט דיני זכויות יוצרים, דיני הגנת פרטיות, דיני נזיקין ודינים נוספים.
    מאחר שהטכנולוגיה מתפתחת במהירות, שאלות חדשות הקשורות לדיני אינטרט עולות חדשות לבקרים, ובית המשפט נאלץ לתת תשובות מקום בו המחוקק מתקדם בקצב איטי יותר ביחס להתפתחות הטכנולוגית.

    אילו הפרות קניין רוחני נפוצות ישנן באינטרנט?

    ההפרות הנפוצות ביותר של זכויות קניין רוחני באינטרנט, הן הפרות של סימני מסחר, זכויות יוצרים וכן עיצובים. הסיבה לכך, היא המעבר למרחב וירטואלי-דיגיטלי. לעיתים, חוסר ידע או הבנה של משתמשים ברשת האינטרנט מוביל ל"אשם תורם" בהפרות של זכויות קניין רוחני, ולכן לעיתים מופרות זכויות ללא כוונה או ידיעה.

    האם ניתן להגן בפטנט על אפליקציה או אתר?

    חוק הפטנטים קובע, שניתן לקבל פטנט על אמצאה בכל תחום טכנולוגי (מוצר/תהליך) בתנאי שהיא חדשה, מועילה, ניתנת לשימוש תעשייתי ויש בה התקדמות המצאתית.
    במקרים ספציפיים, אפליקציה או אתר אינטרנט יכולים לקבל הגנת פטנטים, כאשר הדבר נוגע בעיקר לרכיבים טכנולוגיים בקשר לטיפול בנתונים או תקשורים עם מערכות או שרתים, בתנאי שהאמצאה עומדת בדרישות חוק הפטנטים.

    כיצד ניתן להגן על שם המתחם (דומיין) שלי?

    רישום דומיין מקנה באופן עקרוני זכות לשימוש ייחודי בדומיין באינטרנט. יחד עם זאת, לא מדובר בהגנה מוחלטת, ולכן ההמלצה היא לשקול לרשום סימן מסחר על אותו השם.
    מטרתו של סימן מסחר היא לסייע לצרכן לקשר בין מוצרים או שירותים ובכך לאפשר לבעל המותג לצבור מוניטין וערך. בתהליך הרישום ניתן לגלות שמות וסימני מסחר מתחרים שיכולים להוות מכשול משפטי, ומוטב לגלות זו טרם ההשקעה הכבדה בפרסום ומיתוג.
    חשוב לציין כי סימן מסחר חייב להיות בעל "אופי מבחין", שיסייע לצרכן להבדיל בין מוצרים ושירותים, ולכן לא כל מילה או ביטוי כשירים לרישום כסימן מסחר.

    למה לא כדאי להעתיק מאתרים אחרים הסכמים או חומרים (כגון תקנון האתר)?

    ראשית, חשוב להבין כי העתקת תכנים יכולה להיחשב להפרת זכויות יוצרים, היכולה לחשוף את המעתיק לתביעה.
    שנית, ישנה חשיבות משפטית לכך שהסכמים משפטיים יעברו התאמה משפטית ספציפית לאופי הפעילות וסוג האתר, והעתקה של הסכמים של אתרים אחרים יכולה למעשה להשאיר אתכם חשופים מבחינה משפטית ביחס לתחומים כמו פרטיות, נגישות ועוד, בהם יש דרישות שונות לעסקים שונים.
    בנוסף, חשוב לזכור כי ההסכמים באתרים הם למעשה חוזה בין בעל האתר לבין המשתמשים, ולכן בהעתקת הסכמים יתכן שאתם לוקחים על עצמכם התחייבויות מיותרות, או מתעלמים מנושאים מהותיים לפעילות העסקית שלכם. אם הדבר יגיע לפתחי בית המשפט, יתכן שתתעורר בעיה, מקום בו נטיית בתי המשפט היא לפרש את ההסכם לרעת המנסח.
    לפיכך, יש להתאים את ההסכמים באתר למאפיינים המיוחדים של הפעילות העסקית ובעל האתר, כדי להגביר את הוודאות המשפטית.

    http://לוצאטו%20לוגו
    צוות לוצאטו
    http://לוצאטו%20לוגו
    צוות לוצאטו

    אתר זה משתמש בעוגיות בכדי לשפר את ביקורך ולספק לך מידע המותאם לתחומי העניין שלך. למידע נוסף על השימוש שלנו בעוגיות, עיין בהודעת הפרטיות שלנו.

    לא מסכימ/ה