צרו קשר
יש לכם שאלה? מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם.

    http://לוצאטו%20לוגו
    צוות לוצאטו

    מה רק ליוצר מותר לעשות ביצירה?

    • להעתיק את היצירה
    • לפרסם יצירה שלא פורסמה
    • לבצע את היצירה בפומבי (כשמדובר ביצירה ספרותית, יצירה דרמטית, יצירה מוזיקלית ותקליט)
    • לשדר את היצירה
    • להעמיד אותה לרשות הציבור
    • לעשות ממנה יצירה נגזרת (כשמדובר ביצירה ספרותית, יצירה אומנותית, יצירה דרמטית ויצירה מוזיקלית)
    • להשכיר את היצירה
    • לשנות, לסלף או לפגוע ביצירה (כחלק מהזכות המוסרית)

    מסקנה: ביצוע כל אחת מהפעולות שלעיל נחשבת להפרת זכות יוצרים, אלא אם כן מדובר ב"שימוש מותר".

    להלן מספר דוגמאות של פעולות הנחשבות להפרת זכות יוצרים:

    1. העתקה- עשיית עותק של היצירה בכל צורה מוחשית, בתנאי שהעותק נוצר בישראל בלי רשות בעל הזכות הבלעדית או שיובא לישראל, כאשר אם היה נוצר בישראל היה נחשב לעותק מפר לפי סעיף 1. דוגמה: צילום של ציור, העתקת פוסט בבלוג, שכפול קובץ וידאו. הבהרה: אם בעל הזכות נתן את רשותו לייצר את העותק בחו"ל, אותו עותק לא יכול להיחשב למפר אם הוא ייובא לאחר מכן לארץ
    2. ביצוע פומבי – השמעת היצירה או הצגתה של היצירה בציבור, במישרין או באמצעות מכשיר. דוגמה: הקרנת סרט בציבור. הבהרה: ביצוע פומבי במוסד חינוך, במהלך פעילותו החינוכית של המוסד, יכול להיחשב כשימוש מותר אם הוא עומד בתנאים שקבע החוק.
    3. שידור – העברה קווית או אלחוטית של צלילים, מראות או שילוב של צלילים ומראות, הכלולים ביצירה, לציבור. דוגמה: שידור משחק כדורגל בשיטת הזרמה (streaming).
    4. העמדה לרשות הציבור – עשיית פעולה ביצירה כך שלאנשים מקרב הציבור תהיה גישה אליה ממקום ובמועד לפי בחירתם. דוגמה: שיתוף של הציבור בתיקיית ענן ובה יצירות מפרות; סיפוק תכנים מפרים באתר אינטרנט.
    5.  עשיית יצירה נגזרת – עשיית יצירה מקורית המבוססת באופן מהותי על יצירה אחרת.דוגמה: תרגום או עיבוד יצירות, ציור של צילום.
    6.  השכרה– השכרת עותקים פיזיים של היצירה לציבור לצורכי מסחר לגבי תקליט, יצירה קולנועית ותוכנת מחשב. הבהרה: למעט השכרת תוכנת מחשב או תקליט המהווים חלק בלתי נפרד מחפץ אחר שהוא המושכר העיקרי (למשל השכרת רכב אשר כחלק ממערכת ההפעלה מותקנת תוכנת ניווט), או השכרה על ידי ספרייה ציבורית או מוסד חינוך, ששר המשפטים קבע שלא יחשבו כמשכירות לצורכי מסחר.

    ניתן לקרוא על הנושא בהרחבה בקישור הזה

    http://לוצאטו%20לוגו
    צוות לוצאטו

    מאמרים רלוונטיים

    צוות קבוצת לוצאטו עונה על שאלות והפעם: אילו זכויות קניין רוחני יש לרשום כדי לקבל הגנה?
    ישנן זכויות קניין רוחני אשר לא יכולות להיווצר ללא הליך בחינה ורישום כגון פטנט וזכות מטפחים.ישנן זכויות קניין רוחני אחרות, אשר כדאי לרשום על מנת לקבל הגנה רחבה ככל הניתן, אך הרישום כאמור אינו מנדטורי....
    קרא עוד...
    איך להגן על הסודות שלך? החשיבות של הסכם סודיות
    הסכם סודיות הינו מסמך חוזי מחייב, הנחתם בין שני צדדים או יותר, שמטרתו הגנה על מידע סודי של אחד או יותר מהצדדים, מפני הפצה, חשיפה או שימוש לא חוקיים במידע.מעבר להגדרה המשפטית היבשה, כדאי לזכור...
    קרא עוד...
    רישיון (LICENSE) ככלי למסחור קניין רוחני
    בתהליך של מסחור קניין רוחני, אנו למעשה מוציאים את נכסי הקניין הרוחני לשוק ויוצרים בעזרתם זרם הכנסות חדש. כך, זכויות קניין רוחני עשויות לספק לבעליהן תועלת מעבר למימוש ישיר של הזכויות, וזאת על ידי שיתוף...
    קרא עוד...

    אתר זה משתמש בעוגיות בכדי לשפר את ביקורך ולספק לך מידע המותאם לתחומי העניין שלך. למידע נוסף על השימוש שלנו בעוגיות, עיין בהודעת הפרטיות שלנו.

    לא מסכימ/ה