צרו קשר
יש לכם שאלה? מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם.

    תחומי עיסוק

    משפט מסחרי והייטק

    המורכבות של תחום המשפט המסחרי דורשת מיומנות מירבית, ניסיון ותשומת לב לפרטים. משרדנו מספק ייעוץ מקצועי שוטף בכל תחומי והיבטי המשפט המסחרי, בשיתוף פעולה הדוק עם פירמות מובילות ברחבי העולם, וזאת במטרה ליצור הגנה משפטית נכונה ומקיפה, שתענה על הצרכים של לקוחותינו במגוון תחומים ובכל השלבים.

    היי-טק "היי-טק" הוא מונח המתייחס בדרך כלל למגזרים עסקיים העוסקים במחקר ופיתוח וכן ביישום ומסחור של חידושים טכנולוגיים מתקדמים. עולם ההיי-טק מתפרס על פני היקף רחב של תעשיות ומשפיע כמעט על כל היבט בסביבה העסקית העולמית – מטכנולוגיות רפואיות ומכשור רפואי ועד לפיתוחים טכנולוגיים הקשורים לחקלאות ומזון.

    השילוב של טכנולוגיות מורכבות וחדשניות, פרקטיקות עסקיות מתוחכמות המתפתחות על ציר הזמן, יחד עם האופי הבין-לאומי של מיזמים טכנולוגיים – הופך את תחום ההיי-טק לסביבה מאתגרת מבחינה משפטית ודורש רמה גבוהה של מומחיות, התמחות וגיוון מצד עורכי הדין העוסקים בתחום זה במטרה לענות על צורכי הלקוחות באופן הולם.

    במשרדנו צוותי מומחים רב-תחומיים הפועלים על מנת לספק ללקוחותינו מתחום ההיי-טק את התמיכה המשפטית המקיפה הנדרשת להם וזאת בכל היבטי פעילותם. מומחים למשפט מסחרי ותאגידי עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מומחי קניין רוחני ועורכי פטנטים על מנת להבטיח שהמבנה התאגידי ישתלב באופן אופטימלי עם האסטרטגיה העסקית ואסטרטגיית הקניין הרוחני, וכי כל התקשרות חוזית, פנימית וחיצונית, תתוכנן בקפדנות, במטרה לספק את ההגנה והתוצאות הטובות ביותר עבור הלקוח, בין אם זה סטארט-אפ בשלב הסיד או תאגיד בין-לאומי.

    הון סיכון (VC)  – באופן אופייני לתחום ההיי-טק, הון סיכון הוא צורה של מימון פרטי המסופק בדרך כלל על ידי קרנות הון סיכון, ומושקע במיזמים טכנולוגיים בהתבסס על הערכת פוטנציאל הצמיחה שלהם. השקעות הון סיכון מבוצעות כנגד חלקים ברווח או בבעלות במיזם היעד (שעשויות ללבוש צורות של מבנים משוכללים יותר כגון הלוואה הניתנת להמרה למניות חברה) וביחס המשקף את הסיכון שנטלו בעלי הון הסיכון במימון המיזם, שמאופיין בדרך כל ברמת סיכון גבוהה לאור שיעור הכישלון הגבוה מבחינה סטטיסטית.

    לנוכח העובדה כי השקעות הון סיכון לרוב, מובילות את בעלי המיזם להציע תנאים נוחים ביותר למשקיעים והן מבוצעות באמצעות מסמכים חוזיים מורכבים ומפורטים ביותר, עולה מאוד החשיבות של ייצוג משפטי הולם לחברת היעד.

    למשרדנו ניסיון רב בייצוג מיזמים בהליכי השקעה בעסקאות מול קרנות הון סיכון, מוסדות בנקאיים ומשקיעים אחרים, לצד ניסיון רב בייצוג משקיעים מכל הסוגים. יש לנו את הידע והניסיון הנדרשים כדי להבטיח את התנאים הנוחים ביותר האפשריים עבור מיזמים טכנולוגיים/משקיעים בעסקאות מסוג זה, תוך שמירה על יכולתו של המיזם להמשיך בגיוסי הון נוספים בעתיד ללא תקלות.

    דיני תאגידים דיני תאגידים מכסים מגוון רחב של נושאים אשר קריטיים לצמיחת חברות טכנולוגיות. אלה כוללים, בין היתר: רישום והתאגדות (כולל תקנון), הסכמי מייסדים ומשקיעים, ייצוג בהסכמי השקעות ובמשא ומתן, ניהול מיזוגים ורכישות, רכישת תאגידים, בדיקות נאותות וכן ייעוץ שוטף בענייני ממשל תאגידי, תוך מילוי דרישות רישום ודיווח משפטיות, והתייחסות נדרשת לחלוקת הכוח והסמכויות בין דירקטוריון החברה, האסיפה הכללית של בעלי המניות, המנכ"ל ואורגנים אחרים בחברה.

    לעיתים קרובות, ניהול לקוי של דיני תאגידים, במיוחד בשלבים הראשוניים של המיזם, יוצר מכשולים בהמשך הדרך ופוגע בצמיחתו העתידית של המיזם והדבר יכול לצוף סביב בדיקות נאותות, הליכי השקעות או אקזיטים, מיזוגים, רכישות או הנפקה. ניסוח לקוי של מסמכים תאגידיים עלול לגרום גם למאבקי כוח פנימיים בלתי ניתנים לפתרון ולמחלוקות בשלבים מאוחרים יותר של מחזור החיים של החברה, אשר יכולים לפגוע ולעיתים אף להיות קטלניים להצלחת החברה.

    מומחי דיני התאגידים שלנו מבטיחים כי ההיבטים המשפטיים של המיזם יעוצבו ויבוצעו בקפידה וזאת בראייה צופה פני עתיד לקראת אירועים עתידיים, במטרה לאפשר מעבר חלק של החברה לשלבים הבאים במחזור החיים שלה.

    הסכמים מסחריים כמעט כל הפעולות העסקיות של מיזם טכנולוגי צריכות להיות מגובות בהסכמים מסחריים מוצקים וזאת כדי להבטיח את הזכויות והאינטרסים של המיזם במסגרת פעילויות אלה ואחרות. הסכמים מסחריים כוללים, למשל, הסכמי רישוי ו- OEM, הסכמים הנוגעים למיזמים משותפים ובריתות אסטרטגיות, הסכמי שיתוף טכנולוגיה, הסכמי אספקה וייצור, הסכמי מחקר ופיתוח, הסכמי אופציה, הסכמי הפצה ועוד רבים אחרים.

    הסכמים מסחריים טובים הם תוצאה של שילוב בין ידע נרחב במשפט מסחרי ודיני חוזים, יחד עם ניסיון מעשי מעמיק בהיבטים העסקיים והאסטרטגיים של העסקה, כמו גם היכולת לצפות לתרחישים עתידיים אפשריים.

    לצוות המשפטי שלנו ניסיון עשיר ורב במשא ומתן, בבנייה ועריכת הסכמים מסחריים בין-לאומיים מורכבים וביישום גישה רב-תחומית, אשר מבטיחה כי כל ההיבטים המשפטיים, הטכנולוגיים והעסקיים מטופלים באופן שיטתי לטובת הלקוח.

    חברות זרות  מתן שירותים משפטיים במרחב הבין-לאומי דורש מערך כישורים שונה בתכלית ותשתית לוגיסטית תואמת.

    בכל הנוגע לזירה המשפטית הגלובלית, יש למשרדנו ניסיון רב וממושך. בין אם מדובר בהתאגדות מעבר לים, בביצוע עסקה מסחרית בין-לאומית או רב-לאומית, או בפעולת אכיפה או הגנה חוצת גבולות – אנו מספקים שירותים משפטיים מקיפים שוטפים ללקוחות בחו"ל הפועלים בישראל וללקוחות ישראלים הפועלים ברחבי העולם, וזאת בענפים רבים ובמגזרים עסקיים שונים. 

    באמצעות שיתוף פעולה הדוק שאנו מקיימים עם משרדים שותפים רבים ברחבי העולם, אנו תומכים ברציפות בפעולות חוצות גבולות של לקוחותינו בכל מקום, בכל זמן ובכל נושא, תוך שאנו לוקחים בחשבון את כללי המשפט הבין-לאומי הפרטי, השלכות תחומי השיפוט הזרים וכן את השונות בתרבות העסקית.

    המומחים שלנו

    שאלות נפוצות

    מתי הזמן המתאים ביותר להקים חברה?

    ככל שהמשאבים הכספיים מאפשרים זאת – הזמן הנכון להקמת חברה הוא כאשר המיזם מתחיל בהתקשרויות עם צדדים שלישיים, כיוון שמבנה החברה מעניק ליזם מסך הגנה משפטי. במקרים אחרים – בשלב שלמיזם צורך מהותי להתאגד כחברה מסיבות עסקיות (כגון תחילתן של פעולות יחסי ציבור או פעולות קידום אחרות או במקרה של כוונה לגייס השקעה), לצרכי הטבות מס (כאשר למיזם תזרים הכנסות או הוצאות מהותיים) או מסיבות מעשיות אחרות (לדוגמא – רישום קניין רוחני במצב של ריבוי ממציאים).   

    מדוע הגנה על הקניין הרוחני חשובה כל כך לחברות הייטק ובעולם הון הסיכון?

    ביקום חברות ההזנק, בו חברות אינן מייצרות ערך על ידי הכנסות, קניין רוחני מהווה כלי מקדם ערך חשוב ביותר, אם לא בלעדי. לכן, הגנה על קניינו הרוחני של המיזם מהווה, לכל דבר וענין, הגנה על ערך השוק של המיזם וחיוניותו העסקית, למטרות גיוס השקעה, מיזוגים ורכישות, וכו’.

    מה כדאי לדעת לפני שפונים לקרן הון סיכון עבור השקעה?

    יש לקחת בחשבון את העובדה כי השקעה על ידי קרנות הון סיכון כרוכה במרבית המקרים בתנאים הנוטים משמעותית לטובת המשקיע לעומת חלופות גיוס הון אחרות וכן תשתית משפטית וחוזית מורכבת ביותר. לפיכך, חשוב ביותר לקבל ייעוץ מקצועי ממומחה החל מהשלבים המוקדמים ולאורך כל התהליך.

    מאמרים רלוונטיים

    איך להגן על הסודות שלך? החשיבות של הסכם סודיות
    הסכם סודיות הינו מסמך חוזי מחייב, הנחתם בין שני צדדים או יותר, שמטרתו הגנה על מידע סודי של אחד או יותר מהצדדים, מפני הפצה, חשיפה או שימוש לא חוקיים במידע.מעבר להגדרה המשפטית היבשה, כדאי לזכור...
    קרא עוד...
    רישיון (LICENSE) ככלי למסחור קניין רוחני
    בתהליך של מסחור קניין רוחני, אנו למעשה מוציאים את נכסי הקניין הרוחני לשוק ויוצרים בעזרתם זרם הכנסות חדש. כך, זכויות קניין רוחני עשויות לספק לבעליהן תועלת מעבר למימוש ישיר של הזכויות, וזאת על ידי שיתוף...
    קרא עוד...
    "לחיות את החזון" הפודקסאט של ד"ר אסתר לוצאטו ברדיוס 100FM על טכנולוגיה, אנשים וחברה. לפרקים המלאים:
    האזינו לכל הפרקים של "לחיות את החזון" - הפודקאסט של ד"ר אסתר לוצאטו ברדיוס 100FM.הפודקאסט עוסק באנשים שעומדים מאחורי יוזמות טכנולוגיות שהשפיעו על החברה או על סקטורים מסוימים, ושינו את חייהם ויתמקד ב"אני מאמין" של היזמים שהצליחו להגיע לחזון שלהם, באמצעות פיתוחים טכנולוגים, או בהגשמת מטרות חברתיות בעזרת טכנולוגיה. .
    קרא עוד...

    אתר זה משתמש בעוגיות בכדי לשפר את ביקורך ולספק לך מידע המותאם לתחומי העניין שלך. למידע נוסף על השימוש שלנו בעוגיות, עיין בהודעת הפרטיות שלנו.

    לא מסכימ/ה